Friday, November 11, 2011

Hangatnya kasihmu



assalamualaikum..w.b.t.

alhamdulillah syukur....ke hadrat-NYA..krn dgn izinNYa..diri ini msh d beri kesempatan utk trs brada d dunia ini....syukur jua krn aku slamat kmbali ke UUM stelah brcuti slama 2mggu d kampung..

balik jer kg tak lain tak bukan, apa yg nk d lihat adlh wajah insan tersayang-Ayah dan bonda.... hati teramat brsyukur krn bkn hnya dpt melihat wajah mereka, bahkan dpt melihat ssuatu yg mbuatkan hati cukup terusik..iaitu..tntg ibu..ya sal ibu.... hati ckp trusik dan gmbira apabila dpt mlihat dpt brjln kmbali stelah hmir 9bln xdpt brjln... prasaan aku msa tu hnya Allah yg tahu...trkejut+gmbira.. syukur...apa yg d hrpkn d pohonkan akhirnya tertunai..dan smua itu sudah pasti takkan mjdi knyataan kalau bukan dgn keizinnan-NYA... ibu ku dpt brjln kmbali tnpa mggunakan tongkat...dpt memasak, kluar brjln2 d kebunnya, blik kg dan sbgnya lah.... hati ckp gmbra..sungguh! xsangka.... tp itulah.... sakit dtg dri-NYA..smbuhnya pon dri-NYA... takkan mustahil sssuatu akn brlaku skiranya dgn izin-NYA..hnya perlu brsabar, berusaha dan yakin dgn-NYA..insyaalllah..apa yg d hrpkn akn mjdi knytaan.... 

kini.bla brada d uum kmbali..hati pon blh d kira lega..krn ibu dan kmbali spt dlu..alhamdulillah....nk bljr pn tenang...smoga kdua2 ibu bapa ku sntiasa d pelihara olh-NYA...

lbh krg pd pkul 10.30pm smlm brtolak dri masjid muhammadi, kb, klate.. ikut jdual pjalanan spatutnya jam 8.40pm brtolak..namun mungkin d sbbkan bbrapa mslh, msa d tunda sdikit...bg aku, situasi brkenaan da trbiasa brlaku..krn ini bkn kali prtma brlaku kjdian spt itu...msa tu dpt d lht wjh2 nk mrh, keluh kesah, bimbang dan sbgnya apabila bas xsmpai2....ibu bapa pnumpang pon bkn men nk mrh lg....ksian amin, agen tiket pok su, tuk mjwb stiap ptnyaan org rmai d situ....brapa bakul da hbs mkn kelepek (haha kna ngepek).... keceriaan kmbali d wjh2 pnumpang serta hli kuarga msg2 tatkala bas myusur masuk ke stesen, SPS 35..ya itu bas kami... namun tak kurang lak, kaum kuarga n pnumpang yg msh brmsm mka, mrh xhbs ag d ats klwtan bas....hahha tp alhamdulillah....bas smpai gak.

olh krn msa d tnda..jdual prjalanan tuk smpai ke UUM jga trgugat... alhamdulillah..jam 6.40am da mula msk pgr uum.... olh krn brg2 aku + fira byk trpksa rr kerah org mai amik...hahha..... ajk azi, dia skt prt lak.. akhirnya ajk rr adik tihah comey.....bgs tol...smua brg dia nk pgang..agak2, dgn aku skali dia nk dukung kot...hahah aku smpai d bilik lbh krg 7.15am.... pas maklumkan kat family, kwn2 yg ak da smpai kt blik..apalagi..truss..zzzzzzzzzzzzzzz.... hi3.... bgn2 kul 10 lbh.....tu pon bdk fira mai bilik...

dan skrg..adoyhh..tetiba tringat kat family..rindu kat diorang tak habis kot....tringat yg smlm... pas pluk cium mak, cium pipi dia.tetiba airmta kuar..hu2....cedih3....slm nga adik..hahahha trgelak la plak....
d stesean bas lak... aku cium tgn, pipi kiri knan ayh..aku dpt rasakan tgn ayh kms pgang tgn aku msa aku cium pipi dia..seakan xnk lps...sayunya...tp happy..coz jrg skali dpt brpluang cm ni..hi3...kali ke-3 aku pluk, cium ayh..hahaha sgn..tp brani kn dri...rndunya....hu3..

rindu2 gak,.tp asgnmnt xciap ag nih..hagahaha..k r...wat asgmnt dlu....ada msa dan ruang...ak tulis ag...hi3..

assalamualikum..w.b.t


No comments:

Post a Comment