Saturday, October 22, 2011

Nilai persahabatan

/assalamualaikum...

ptg ni entah nape hati d rundum hiba..bila teringatkan tentang erti persahabatan...tetiba hati mjdi sedikit sensitif...mutiara2 jernih turut mgalir....kalau sblm ni kita akan brasa sedih bila crita sal ibubapa...tp sbnrnya, bkn hnya coz i/bapa tp coz org skeliling jua..trutamanya sahabat.. knpa aku ckp sahabat... bukan "boy frenz" jg bkn "girl frenz"...coz sahabat adalah insan yg sntiasa brsama2 kita tak kiralah tyme susah mahupun senang..

sahabat sgt beerti bg aku..tnpa kowg, siapa aku.... tmbhn bila brada jauh drp family..kowg yg terdekat, yg hampir..yg mgjadi pguat smangat...tak kiralah susah dan senang..kita ttp brsama, sjk semester satu..drp kls, ko-k, dpp, x-roomte, roomate dn seangkatannya....


bgitu jga shbt dri sjak mula prsekolahan hngga lah bjya mjejakkan kaki ke mnra gading...siapa brsma kita slain ibu/bapa.....tak lain tak bukan sahabat....pahit, manis, sedih, gembira pasti kongsi brsma...hanya Allah yg tahu siap kowg dlm hatiku...kamulah shabat, tman, kwn dan sgala2nya bgku..

bila trjadi sdikit salah faham, prgaduhan kecil..aku mula risau..takut dan gelisah.... takut knpa???? takut kehilangan seorang SAHABAT..krn sahabat amat penting dlm hidupku.. hati aku gusar bila ad d antra kamu trasa dgn aku....sungguh!! tak siapa yg mahukan kegagalan, dan kekcewaan brlaku dlm hdp sahabat yg lain.. yg ada dlm hati hnyalah rasa syg, cinta, rindu yg mnebal..smuanya krn apa..krn siapa?..... iaitu krn DIA...krn ALLAH... sekecil2 mnsia adlh mnusia yg tak mpunyai sahabat...dan serugi2 mnsia adlh mnusia yg tak mghargai shbtnya yg lain...dan aku tak mahu mjdi sbhgian drpnya.....


sahabat yg baik adlh shbt yg dpt mberi manfaat kpd shbt yg lain.. 

olh yg demikian....aku mohon maaf kpd smua sahabat2ku/teman/kawan....krn diriku tak smpurna..pnh dgn klmhan...tak smpurna....ad yg aku trsilap pndg dan trlps tgk....jauh d sudut hati, menipu dan melukakan hati kowg TAK ADA dlm kamu hidupku... kamu amat brmakna utk aku....SAHABAT....itulah nilai persahabatan dlm hidupku.....


......love you all... may ALLAH bless us...
all the best my frenz....im will always besides you..
insyaAllah.....




No comments:

Post a Comment