Tuesday, August 30, 2011

1 Syawal 1432H (30 Ogos 2011)

Assalamualaikum..

syukur ke hadrat ALLAH s.w.t. krn dgn limpah dan rahmat-NYA, kita masih d beri kesempatan tuk trus berada d bumi-NYA ini serta masih menumpang d bawah langit-NYA. Paling bermakna adalah dgn keizinan-NYA, kita masih berpluang meraikan hari yg paling baik, hari raya aidilfitri. ampun dan maaf d pinta kpd smua d ats sgala keterlanjuran kata2 serta tersalah perbuatan.

alhamdulillah... meskipun terlalu banyak bebanan serta cabaran sepanjang tahun ini, aku msh mampu bertahan. semua ini takkan aku perolehi tanpa kekuatan dan kesabaran drp Dia. tanpa Dia, aku takkan berada sehingga d tahap sekarang. sungguh! ramadhan serta aidilfitri thn ini memberi tamparan hebat bg aku. ibu aku sakit. smuanya bermula awal Januari 2011 (5 Jan), ibu aku terpijak paku, seterusnya masuk wad selama 17 hari, operatian kaki, meneruskan rawatan dgn "megathearphy". berubah hampir 89% kehidupan kami d rumah. pergerakan ibu jd terhad.

bln ramdhan thn ni, mguji driku tuk mdi seorg ank, adik, kakak serta lbh kpd seorg suri rmh. kalau dulu aku hnya bntu ibu apa yg ptt tp bln ramadhn thn ni sgala urusan brkaitan dgn dpr hampir 99% d bahu aku. syukur jg krn skrg msh lg cuti sem. tiada mslh tuk buat smua tu. jd seawl 4am aku harus gagahkn dri tuk myiapkan mknan tuk bersahur, mggerakan isi rmh. tghri pula, ke psr tuk mcri lauk yg blh d msk tuk brbuka. ptg myiapkn mknan tuk brbuka. tup tap tup tap, hmpir jam 9pm bru aku dpt merehatkan diri dri sgalanya. jm 1,2am bru tdo, 4am da bgn. agk mgntuk.tp brthn. tdo aku brtkr waktu. pg adlh ms tdo.kekdg trljk hngga tghari.waduh!!...

alhamdulillah....syukur dpt melalui smuanya dgn baik meskipun kekdg agk pnt, lth dan kekdg ada je yg kna mrh kt ku..ampun maap....xsngja..bdn pnt..bila ad yg pok pek pok pek..memancing angin ku tuk mrh..... agk ralat serta sayu krn ramdhan telah berakhir..msh brpluang lg ke kita tuk mrasai ramadhan thn dpn???

bonda tersayang ~ Zaimah Zakaria
ayahanda tercinta ~ Zaid bin Derahman

syawal mjelma.....selamat hari raya d ucpkn kpd smua.. maaf d pinta

No comments:

Post a Comment